Megfelelő online marketing terv
-
Elemezte-e kellő mélységben terméke vagy szolgáltatása piacát? Tisztában van-e azzal, hogy milyen jellemzők alapján lehet vonzó terméke illetve szolgáltatása a különböző piaci szegmensekben?
-
Amikor megírta vállalkozása marketing üzenetét a piacnak, leírta-e azt, hogy terméke vagy szolgáltatása milyen előnyt nyújt az Ön ügyfelének?
-
Készítet-e árlistát? Ezen feltüntette-e, hogy mekkora kedvezményeket kínál, milyen feltételek mellett és kiknek?
-
Készített-e várható értékesítéséről előrejelzést?
-
Milyen médiát szeretne igénybe venni marketing kampánya alatt?
-
Készített-e tervezetet promóciókról?
-
Készített-e publikációs kampány tervet?
-
A merketing anyagai említenek-e opcionális kiegészítő és mellék szolgáltatásokat, amelyek a fogyasztók vélhetően meg szeretnének majd vásárolni?
-
Amennyiben vállalkozása terméket kínál, készített-e a temékhez pontos összeszerelési és működési leírást? Milyen garanciát tud a termékhez nyújtani? Milyen támogató, értékesítés utáni fogyasztói szolgáltatásokat kínál (pl.: ügyfélszolgálat)?
-
Szükséges-e felelősségbiztosítást kötnie?
-
Olyan csomagolást alkalmaz, amely vonzza a vállalkozás célpiacának fogyasztóit?
-
Amennyiben terméke szabadalomképes, levédette már?
-
Milyen disztribúcióval kíván értékesíteni?
-
Az alkalmazottai munkaköri leírásába belevette vállalkozása marketing kampányának fő üzeneteit, hogy ők is közvetíteni tudják az ügyfelek irányába?
Ebben a 11 részből álló tanulmánysorozatban minél tömörebb formában fogok Neked lényeges, hasznos és gyakorlatias információkat adni online vállalkozás indításával és felfuttatásával kapcsolatosan. Meg fogod látni, hogy egy jól működő online vállalkozással milyen hatalmas bevételt lehet elérni passzívan. Egy barátomat is megkértem, aki szintén már régen foglalkozik online vállalkozásokkal, hogy nézze át a tanulmány sorozatot, és véleményezze. A vége az lett, hogy végül Ő is írt hozzá pár tanulmányt, így még komplexebb sorozatot tudunk adni Neked. Nem szeretném feleslegesen az idődet vesztegetni tehát vágjunk is bele!
Online Marketing Terv
Az első és legfontosabb egy online vállalkozás kialakításánál, hogy az egy megfelelő marketing terv alapján készüljön. Tudom sokan csak legyintenek ha meghallják az online marketing szót. Pedig ez a legfontosabb!
Hogyha nem megfelelő az oldal marketing stratégiája, akkor hiába van sok látogatója, hiába van a keresőlisták élén az emberek nem fogják vásárolni a terméket. (vagy csak pár darabot)
Az online marketing fő célja, hogy terméked vagy szolgáltatásod eladási számát jelentősen megnövelje segítségével. Az online marketingnek számos jól és egyszerűen használható eszköze van.
Az online marketing segítségével a weblapod már az első látogatás alkalmával meg fogja ragadni a látogatók figyelmét, és továbbmaradásra fogja őket ösztönözni.
Az online marketing segítségével jóval több és jobb vevőid lesznek, és árengedmények nélkül is növelni tudod a vásárlások számát.
Az interneten teljesen máshogy kell értékesíteni, mint a hagyományos offline kereskedelemben. Ez azért van így, mert az emberek nagy része azért megy be egy offline boltba vagy üzletbe, mert vásárolni szeretne, azonban ez az interneten nem így van.
Kimutatások szerint az emberek nagy része az internetet információszerzésre használja. Gondolj bele! Mennyi alkalommal használod az internetet valamilyen információ keresésére, és ahhoz képest mennyiszer vásárolsz?
Tehát nagy valószínűséggel nem vásárolni érkeznek az emberek a weblapodra sem. Ezért ahhoz, hogy sikeresen eladjál nekik először információt kell, hogy szolgáltass nekik.
A legtöbbször nagyon sok számunkra egyértelmű dolgot nem írunk le a weboldalra. Pedig ez a leendő vevőnek egyáltalán nem egyértelmű.
Milyen lehetőségek vannak erre:
ingyenes hírlevél sorozat: díjmentesen adhatsz hasznos információkat egy adott témakörről
blog: rendszeresen közzétehetsz a szakmai blogodban a témakörrel kapcsolatos információkat
videók: felrakhatsz hasznos videókat a weboldaladra, amik az adott témakörről szólnak
Online vállalkozás legfőbb előnyei:
Alacsony indulási költség: Az internetes vállalkozáshoz nem szükséges üzlet helység. Egy üzlet helység megvétele több millió forintos tétel lett volna kiadási listádon. Hogyha csak bérelni szerettél volna egy üzlet helységet, akkor annak havi bérleti díja is igen nagy összegekre tehető havonta egy jó környéken. Ezt teljes egészében megspóroltad.
Minimális raktárkészlet: Az elején nem kell hatalmas raktárkészletet építened. Te megjeleníthetsz olyan terméket is a kínálatodban, ami épp nincs a raktárodon, de rövid idő alatt be tudod azt szerezni. Sokan alkalmazzák azt a módszert, hogy az értékesebb termékeket csak akkor veszik meg a nagykertől, hogyha a vevő megrendeli azt. Később, ha már beindult az üzlet látni fogod, hogy melyek azok a termékek, amiket nagy számban vesznek a vevők. Ezekkel a termékekkel érdemes bővíteni a készletet.
Hogyha letölthető információs terméket értékesítesz, (e-könyv, tanulmány) akkor nincs szükséged raktárkészletre.
Teljesen automatizálható az értékesítés: A weboldalad a nap huszonnégy órájában a hét minden napján fogadhatja a rendeléseket. Naponta akár több ezer ügyfelet is kiszolgálhat a weboldalad. A legtöbb értékesítési folyamat automatizálható.
Nem kell feltétlenül alkalmazott: Hogyha kis költségvetésből szeretnéd elindítani az online vállalkozásodat, akkor a vállalkozás indításakor nincs szükséged alkalmazottakra. A bejövő megrendeléseket Te postára adod vagy futárral kiküldöd a megadott címre. Hogyha már olyan sok megrendelésed lesz, hogy a rendelések kezelése mellett nem marad időd az üzlet építésére, akkor egyszerűen csak felveszel egy alkalmazottat ezen feladatok ellátásához. Következő tanulmányban, amit pl.: két nap múlva küldök vagy mutatok be, hogy "a közösségi média (Facebook, Twitter, YouTube, Google stb...) használata miért nagyon fontos egy online vállalkozás életében?"
Válasz nagyon egyszerű erre is: A közösségi oldalakon jól megnövelhetjük a létszámot, de persze ehhez a megfelelő helyen a megfelelő időben kell lenni. Ezek kategóriákra, címkékre és témakörökre is oszlanak. Ha ezek nincsenek megadva akkor ne is várjon komolyabb eredményeket senki sem, mert nem találják meg. Az ígért időzítést mindenféle képen be kell tartani, mert az ügyfelek bizalmatlanná válhatnak és ezzel könnyen el is lehet veszíteni őket. Ha nem is akar valaki alkalmazottat, akkor is legyen minimum egy partnere akit mindig eltud érni.